Veel gestelde vragen


BESTELLEN

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je gevonden wat je zocht op The Spice of Life? Mooi! Plaats de artikelen dan in het winkelmandje. Wanneer je klaar bent met shoppen ga je naar je winkelmandje. Hier kan je de inhoud van het winkelmandje nog wijzigen of eventueel een kortingscode toevoegen. Klik daarna op doorgaan naar afrekenen.

Op deze pagina kan je jouw factuur- en verzendgegevens invullen en kiezen voor een betaalmethode van jouw voorkeur. Nadat de betaling voltooid is ontvang je een bevestigingsmail van ons. Via e-mail houden we je op de hoogte over de status van je bestelling. Deze kan je ook volgen in jouw account (indien je deze aangemaakt hebt bij het bestellen).

Een product dat ik graag wil bestellen is uitverkocht, komt deze nog op voorraad?

Wat jammer dat het product dat jij zo graag wilde bestellen nu net niet leverbaar is. In de meeste gevallen zullen we producten weer bijbestellen wanneer deze onverhoopt uitverkocht zijn geraakt. Wanneer het product weer op voorraad is verschilt per product. Wil je zeker weten wanneer je jouw pareltje kan bemachtigen? Stuur dan even een mailtje met een link naar het product naar info@thespiceoflife.nl en we gaan het voor je uitzoeken.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar heb geen bevestigingsmail ontvangen. Is mijn bestelling wel goed doorgekomen?

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail met de details van jouw bestelling. In sommige gevallen komt deze mail terecht in de spambox. Mocht je hem hier ook niet in vinden dan kan je voor de zekerheid contact opnemen via info@thespiceoflife.nl. We zullen dan voor je checken of de bestelling goed is doorgekomen.


BETALEN

Op welke manieren kan ik betalen?

We hanteren verschillende betaalmogelijkheden zodat er altijd een manier van betalen is dit jij fijn vindt.

IDEAL

Met IDEAL kan je direct betalen vanaf jouw bankrekening. Je kan gebruik maken van IDEAL wanneer je een Nederlands bankrekening nummer hebt.

Creditcard

Betaal je liever met creditcard? Dat kan. Je kan bij ons betalen met Visa of Mastercard.

PayPal

Heb je een PayPal account dan kan je hier ook voor kiezen als betaalmethode. Bij betaling via PayPal is het een vereiste om het bedrag van jouw bestelling op jouw account saldo bij PayPal te hebben staan.

Bancontant / Mistercash

Betaalmogelijkheid dat gelijk is aan IDEAL, maar voornamelijk in België gebruikt wordt.


VERZENDEN

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling bezorgd wordt?

Natuurlijk wil je zo snel mogelijk van jouw kersverse aankoop kunnen genieten. We doen dan ook ons uiterste best om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. De levertijd is 1 tot 2 werkdagen. Leveringen naar België kunnen iets langer duren.
Bestellingen voor kerstcadeaus kunnen geplaatst worden tot vrijdag 23 december 13.00 uur zodat ze op tijd bezorgd worden.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor Nederland bedragen€2,95. Woon je in België dan bedragen de verzendkosten helaas wat meer omdat alles vanuit Nederland verzonden wordt. Je betaald dan €6,95. Bestellingen boven de €50 euro worden zowel in Nederland als België gratis verzonden.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst ontvang je een orderbevestiging. Wanneer we jouw pakketje hebben overhandigt aan PostNL ontvang je een 3S code waarmee je jouw pakket bij PostNL kan volgen totdat deze bij jou geleverd wordt. Wanneer je bestelling door de brievenbus past kan je deze helaas niet volgen.

Heb je jouw bestelling na drie werkdagen nog niet ontvangen? Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Stuur een mailtje naar info@thespiceoflife.nl met jouw ordernummer en we gaan het voor je uitzoeken.


RUILEN & RETOURNEREN

Hoe kan ik een artikel ruilen of retourneren?

Hoe jammer het ook is, het kan altijd zijn dat een artikel niet helemaal is zoals je in gedachten had. Je kan het artikel dan ruilen voor een ander artikel of retour sturen en je aankoopbedrag terug ontvangen tot 14 werkdagen na het ontvangen van je bestelling. Volg de volgende stappen.

Stap 1: retour aanmelden

Meld je retour aan door een mail te sturen naar info@thespiceoflife.nl met als onderwerp “retour”. Vermeld in deze mail de volgende informatie: je naam, het ordernummer, artikel(en) dat retour komt en reden van retour. Het vermelden van de reden van retour is niet verplicht, maar we vinden het natuurlijk wel fijn om te weten waarom je niet helemaal tevreden bent met het artikel.

Wil je het artikel ruilen voor bijvoorbeeld een andere kleur of maat geef dit dan aan in de mail. We sturen je dan namelijk een kortingscode zodat je de verzendkosten niet nogmaals hoeft te betalen.

Stap 2: het artikel retour sturen

Nadat je jouw artikel(en) voor retour hebt aangemeld kan je deze (op eigen kosten) terugsturen naar onderstaand adres. Voeg bij je retour de pakbon van je bestelling.

The Spice of Life
Postbus 2749
3500 GS UTRECHT
Nederland

Stap 3: aankoopbedrag terug ontvangen

Wanneer we jouw retour zending hebben ontvangen ontvang je hiervan een bevestiging per mail. Het aankoopbedrag zal binnen 14 dagen op je bankrekening, creditcard of PayPal rekening teruggestort zijn.

Gebruikte artikelen kunnen niet retour gestuurd worden. De kosten voor de retournering zijn voor de afzender.

Mijn bestelling is beschadigd, verkeerd of incompleet aangekomen. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat er iets is misgegaan met jouw bestelling. Stuur een mail naar info@thespiceoflife.nl en geef daarin aan wat er aan de hand is en wat jouw naam en ordernummer is. Is een artikel beschadigd of incompleet geleverd dan vinden we het fijn als je hiervan een foto zou kunnen meesturen. We zullen jouw klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen.


CONTACT

Ik heb een vraag, klacht of opmerking. Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Vul het contactformulier in of mail naar info@thespiceoflife.nl en je kan binnen 24 uur een reactie van ons verwachten.