Veel gestelde vragen


BESTELLEN

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je gevonden wat je zocht op The Spice of Life? Mooi! Plaats de artikelen dan in het winkelmandje. Wanneer je klaar bent met shoppen ga je naar je winkelmandje. Hier kan je de inhoud van het winkelmandje nog wijzigen of eventueel een kortingscode toevoegen. Klik daarna op doorgaan naar afrekenen.

Op deze pagina kan je jouw factuur- en verzendgegevens invullen en kiezen voor een betaalmethode van jouw voorkeur. Nadat de betaling voltooid is ontvang je een bevestigingsmail van ons. Via e-mail houden we je op de hoogte over de status van je bestelling. Deze kan je ook volgen in jouw account (indien je deze aangemaakt hebt bij het bestellen).

Een product dat ik graag wil bestellen is uitverkocht, komt deze nog op voorraad?

Wat jammer dat het product dat jij zo graag wilde bestellen nu net niet leverbaar is. In de meeste gevallen zullen we producten weer bijbestellen wanneer deze onverhoopt uitverkocht zijn geraakt. Wanneer het product weer op voorraad is verschilt per product. Wil je zeker weten wanneer je jouw pareltje kan bemachtigen? Stuur dan even een mailtje met een link naar het product naar info@thespiceoflife.nl en we gaan het voor je uitzoeken.

Hoe kan ik een kortingscode of gift card inwisselen?

Plaats de gewenste producten in het winkelmandje. In het winkelmandje kan je bij het veld “kortingscode” kan je de code invullen en de korting of waarde van je giftcard wordt automatisch verrekend.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar heb geen bevestigingsmail ontvangen. Is mijn bestelling wel goed doorgekomen?

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail met de details van jouw bestelling. In sommige gevallen komt deze mail terecht in de spambox. Mocht je hem hier ook niet in vinden dan kan je voor de zekerheid contact opnemen via info@thespiceoflife.nl. We zullen dan voor je checken of de bestelling goed is doorgekomen.


BETALEN

Betalingsmogelijkheden

We hanteren verschillende betaalmogelijkheden zodat er altijd een manier van betalen is dit jij fijn vindt.

IDEAL

Met IDEAL kan je direct betalen vanaf jouw bankrekening. Je kan gebruik maken van IDEAL wanneer je een Nederlands bankrekening nummer hebt.

Creditcard

Betaal je liever met creditcard? Dat kan. Je kan bij ons betalen met Visa of Mastercard.

PayPal

Heb je een PayPal account dan kan je hier ook voor kiezen als betaalmethode. Bij betaling via PayPal is het een vereiste om het bedrag van jouw bestelling op jouw account saldo bij PayPal te hebben staan.

Bancontant / Mistercash

Betaalmogelijkheid dat gelijk is aan IDEAL, maar voornamelijk in België gebruikt wordt.

Veilig betalen

Bij The Spice of Life winkel je in een beveiligde omgeving. We zorgen ervoor dat al jouw persoonlijke gegevens veilig worden bewaard. Ook worden jouw gegevens niet gedeeld met derden. Zo ben je er altijd zeker van dat je op een veilige manier kunt winkelen bij The Spice of Life.

De beveiligde omgeving voor veilig betalen bij The Spice of Life kan je herkennen aan het slotje in de adresbalk van de pagina. De adresbalk kleurt uiteindelijk groen.


VERZENDEN

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling bezorgd wordt?

Natuurlijk wil je zo snel mogelijk van jouw kersverse aankoop kunnen genieten. We doen dan ook ons uiterste best om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. De levertijd is 1 tot 2 werkdagen. Leveringen naar België kunnen iets langer duren.
Bestellingen voor kerstcadeaus kunnen geplaatst worden tot vrijdag 23 december 13.00 uur zodat ze op tijd bezorgd worden.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor Nederland bedragen€2,95. Woon je in België dan bedragen de verzendkosten helaas wat meer omdat alles vanuit Nederland verzonden wordt. Je betaald dan €6,95. Bestellingen boven de €50 euro worden zowel in Nederland als België gratis verzonden.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

De meeste bestellingen worden via een brievenbus pakketje verstuurd. Hiervoor hoef je niet aanwezig te zijn om het pakketje te ontvangen.

Heb je jouw bestelling na drie werkdagen nog niet ontvangen? Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Stuur een mailtje naar info@thespiceoflife.nl met jouw ordernummer en we gaan het voor je uitzoeken.


RUILEN & RETOURNEREN

Wat is de retourtermijn?

Je hebt het recht om jouw bestelling te herroepen en retour te sturen binnen onze retourtermijn van 30 dagen. In deze tijd kan je jouw bestelling beoordelen en passen.

Hoe kan ik een artikel ruilen of retourneren?

Hoe jammer het ook is, het kan altijd zijn dat een artikel niet helemaal is zoals je in gedachten had. Je kan het artikel dan ruilen voor een ander artikel of retour sturen en je aankoopbedrag terug ontvangen tot 30 dagen na het ontvangen van je bestelling. Volg de volgende stappen.

Stap 1: retour aanmelden

Meld je retour aan door een mail te sturen naar info@thespiceoflife.nl met als onderwerp “retour”. Vermeld in deze mail de volgende informatie: je naam, het ordernummer, artikel(en) dat retour komt en reden van retour. Het vermelden van de reden van retour is niet verplicht, maar we vinden het natuurlijk wel fijn om te weten waarom je niet helemaal tevreden bent met het artikel.

Wil je het artikel ruilen voor bijvoorbeeld een andere kleur of maat geef dit dan aan in de mail. We sturen je dan namelijk een kortingscode zodat je de verzendkosten niet nogmaals hoeft te betalen.

Stap 2: het artikel retour sturen

Nadat je jouw artikel(en) voor retour hebt aangemeld kan je deze (op eigen kosten) terugsturen naar onderstaand adres. Voeg bij je retour de pakbon van je bestelling.

The Spice of Life
Postbus 2749
3500 GS UTRECHT
Nederland

Stap 3: aankoopbedrag terug ontvangen

Wanneer we jouw retour zending hebben ontvangen ontvang je hiervan een bevestiging per mail. Het aankoopbedrag zal binnen 14 dagen op je bankrekening, creditcard of PayPal rekening teruggestort zijn.

Gebruikte artikelen kunnen niet retour gestuurd worden. De kosten voor de retournering zijn voor de afzender.

Wat zijn de kosten voor retourneren?

Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor de retourkosten. Vrijwel alle producten kan je retourneren middels een brievenbuspakket. Voor Nederland bedragen de kosten hiervan €3,95.

Ik stuur mijn gehele bestelling retour, ontvang ik dan ook de verzendkosten terug?

Wanneer je alle artikelen uit jouw bestelling wilt retourneren ontvang je naast het aankoopbedrag ook de verzendkosten van de bestelling terug. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Mijn bestelling is beschadigd, verkeerd of incompleet aangekomen. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat er iets is misgegaan met jouw bestelling. Stuur een mail naar info@thespiceoflife.nl en geef daarin aan wat er aan de hand is en wat jouw naam en ordernummer is. Is een artikel beschadigd of incompleet geleverd dan vinden we het fijn als je hiervan een foto zou kunnen meesturen. We zullen jouw klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen.


CONTACT

Ik heb een vraag, klacht of opmerking. Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Heb je een vraag over de levertijd, betaalmogelijkheden of het retourneren van een artikel? Misschien kan je antwoord op jouw vraag vinden in de veel gestelde vragen.

Neem gerust contact met ons op als je een andere vraag, opmerking of klacht hebt. Stuur een mail naar info@thespiceoflife.nl of stuur een berichtje via Instagram of Facebook en je ontvangt binnen 24 uur een reactie.

The Spice of Life
Heemstedelaan 79
3523KE Utrecht
(geen bezoekadres)

E-mailadres: info@thespiceoflife.nl
Telefoonnummer: 06-51320551
Kvk-nummer: 65502507
BTW-identificatienummer: NL 207085857B01

Klachtenprocedure

The Spice of Life doet er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Mocht er toch onverhoopt iets mis zijn dan kan je contact met ons opnemen. Dit kan via mail, social media en telefonisch.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@thespiceolife.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.